lördag 31 juli 2010

På Pride


Babsan!!!



Herrdamer i grönt och en rosa biskop

Todiloo! Jag är nyss hemkommen från Prideparaden. Wow! Vilken grej det är. Tyvärr hade Svenska kyrkan glömt att anmäla sig i år. Hmmm. Men vi var ändå en tapper liten skara som gick med skylten "Gay is good, Svenska kyrkan i Oxelösund". Sist jag var med gick vi i maklig takt men nu var det ett riktigt marathonlopp. Två timmar och dryga sex kilometer efter start var vi framme vid Gärdet. Sedan var det bara att traska på stela ben in till stan igen, och närmaste T-bana. Men först tog vi en stärkande korv. Smakade gudomligt efter språngmarschen. Senare hittade vi dock en mysig liten restaurang på Östermalm, där vi smorde våra kristna (? Jag kallar mig hellre troende, tror på mitt eget vis, se) krås med redig mat. Rullade sen som mätta bollar till respektive åkdon och for hem till "Ockle". Jag känner mig just nu som en trasig pinata, ni vet en sån där färgglad sak, som en massa gottishungrande småbarn slagit mörbultad och lämnat tömd på energi. Men bara att kavla upp ärmarna, har massor av jobb ikväll.
Undrar om vi får nåt Pridetåg i Oxelösund nästa år? Jag har hört att vi har EN hbt-person här. Kallas visst "Han där bögen " (på ett kärleksfullt, och inte nedlåtande sätt ska tilläggas). Förmodligen finns det fler, men de törs väl inte. Och det blir ett fjuttigt tåg om det bara är vi och Han där bögen. Nä, det blir nog Stockholm Pride nästa gång igen!
Gunatt!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Nästa år gumman måste jag bara följa med. Kram