lördag 24 juli 2010

Akta er för tången!


Här bodde vi.


Utsikten var inte så pjåkig.


Hej hej!
Oj oj, ursäkta uppehållet!! Vi är på Norrlandssemester, och mitt kära modem har börjat fungera först nu.
Eller "semester", jag jobbar på resande fot som vanligt, men Kim är hel-ledig. Så nu sitter jag här i Lule och käkar tunnbröd med massvis av smör på och ska strax titta på en film vi köpte på Konsum. En sån där armageddon-historia. Vi enades om att den verkade kul. Jordens undergång- muntert värre.

Oj vad häftigt ställe vi sov på inatt! Högbonden heter det, en gammal fyrvaktarbostad från förra sekelskiftet, numera vandrarhem, ensligt beläget högt upp på ett berg med hav åt alla håll. Dä ä enna ö förstår i! Hur mysigt som helst! Har inte sovit så gott sedan jag skulle opereras och de sövde mig, nästan så man vaknade lite morfinrusig på Högbonden. Sedan frukost i det gröna. Jag kunde dock inte sluta tänka på utedasset som var beläget en bit bort. Det var nån sorts specialare, mulltoestuck, där illustrationer på väggen visade att kisset skulle i framtill och det tyngre artilleriet bak. Blev det fel fanns det en tång (!) att plocka upp korvarna och lägga dom rätt med, ni vet en sån där när man har när man lagar mat och vänder pannbiffar med. Mycket svårt att få ner frukostägget med den där äckliga tången i tankarna. Tänk om hon som skötte stället använt samma tång till att fixa frukostäggen... Men grannt var det.

Och natten som kommer sover vi hos min svärmor. Nä, nu ska jag slänga mig i soffan och se lite ragnarök.

Pöss å kram mina små godingar! Akta er för tången!

4 kommentarer:

A M A N D A sa...

hoppas att ni har en helt underbar semester trots "tången! :D (din blogg är så skön malin, du skriver på ett så kul sätt.) hälsa kim! :)

Caroline Dyfverman sa...

låter som ni har det underbart och det ska ni ha, hälsa Kim så gott. Kramilikram

Pernilla sa...

ha det så bra i Norrland = Lappträsk.
Kram

Malin sa...

Luleå minsann, inte illa :) Ha det gött!