onsdag 21 juli 2010

Vad ska en stackars flicka ta sig till?


OH, jag dånar nog snart. Tänker mig att detta ska ske på ett fröken-aktigt och anemiskt vis, gärna i en berså med en groggfryntlig överste och en barsk men godhjärtad pensionatsvärdinna. Kanske även en ung notarie, för det har de alltid i pilsnerfilmer, ialla fall såna som utspelar sig på pensionat. Notarien blir lite blek om nosen när jag dånar (även om jag ju gör det på ett stilfullt och kvinnligt sätt), men översten är rådig och sprutar mig raskt i ansiktet med sodasifonen.
Hoppsan, nu snöade jag in i en fantasi igen.
Nej, anledningen till inledningen i detta inlägg var att jag är lite frustrerad. Jag får inte skoja om snoppar längre för de tidningar jag kör billerstrippen i! Förstår ni hur begränsande det är att inte få göra det? Jag får heller inte teckna vaginor, och bör undvika bajs (som jag har en tendens att sedan barnsben snöa in på och ha väldigt roligt åt). Vad återstår då att teckna om som är roligt?? En väninna föreslog snällt att jag ju kunde rita om kiss, men det är ju inte alls lika kul. Nåväl, det har blivit några kiss-strippar, vi får se om även de blir censurerade. Varför får man inte vara tramsig i tidningar? Är det för att jag är tjej? Jag gillar inte den tanken. Det står ju så mycket annat snuskigt och äckelpeckigt i våra tidningar, att jag inte ser hur lite trams kan skada. Vad tycker ni? Ska jag göra en snopprevolt och teckna snoppar ändå? Eller ska jag snällt försöka skoja om annat än kön och kroppsvätskor (snor har de inte sagt nåt om! Gött!)
Vad ska en stackars flicka ta sig till?

5 kommentarer:

Ellen sa...

Jag föredrar kukar framför snor må jag säga. Även i strippform, det vill säga.

Helena sa...

Vadå? Har alla de tidningar du är med i sagt att "nä, ritar du snoppar blir det inget?" Det är ju helgalet!

Anonym sa...

Måste vara herrar med enormt komplex för deras penisar...nä för helvete, fram med mer strippar om SNOPPAR, om MUSAR och om BAJS!!!!!
Det är jue hysteriskt kul...:-)
Trotsa männen med komplexen!!

Kram Anneli

Henrik Fakir sa...

Hur har de framfört klagomålet egentligen? "Nä, du Malin vet du vad, skoja om snoppar får du inte göra längre". Det roliga är ju hur har de kommit fram till detta beslut. Har de fått många arga brev(inte mail, för ingen som har en dator kan väl bli upprörd, nej gammalt hederligt maskinskrivet brev måste det ha varit) där folk klagat på att du inte har framställt dina skämt sakligt och på ett städat vis. Här sitter de och dricker sitt morgonkaffe och vad får de se, jo det skämtas om könsdelar hej vilt. "Nej, tacka vet jag Ferdinand och den lagoma dramtiken i Dragos(Fantomen för stofiler)"
Stå på dig Malin, men synd om du skulle förlora tidnigar.
kramar Henrik

Malin Biller sa...

Vad ni är kul! Nä, det var inte så allvarligt att jag skulle bli kickad från tidningarna, de bad mig bara vänligt att inte teckna fler snoppar, då de inte tordes publicera dom, ha ha!