söndag 11 juli 2010

Money money money


Aj vörk åll najt aj vörk åll däj to pay thö bills aj häv to pä-äj, äint it sä-äd?
Ja, nu ska jag inte terrorisera er med min sång såhär på kvällskvisten, och särskilt inte Abbas Money Money Money.
Men jag behöver peeeeeeengar!! Får panik över mina fjuttiga fakturor som jag får in den här månaden verses de enorma utgifterna som kommer! Vad ska jag göra? Sälja min själ? Nä, det har jag redan gjort när jag var telefonförsäljare. Ta ett vansinneslån med massiv ränta? Ta ett "riktigt" jobb", typ nu, med megasnabb löning? Nej, jag får bara försöka tro att det ordnar sig, det gör det ju alltid. Det är bara såhär i mitt jobb, och sommaren är det dåligt med de stora pengagivande jobben. Måste försöka släppa det, meditation ska ju vara bra. Ska prova sitta vid ritbordet och blunda i skräddarställning och säga "OOOOOM OOOOOOM OOOOOOM". Fast då blir nog Kim orolig för min mentala hälsa. Och det räcker med en orolig person i detta hushåll. Nä, jag får helt enkelt ta och luta mig mot min man, nu är vi faktiskt två och delar allt. Tänk vad bra att jag valde en karl som inte är serietecknare!
Älskling.....eh....får jag leva på dig den här månaden?

Inga kommentarer: