onsdag 14 juli 2010

Hell on wheels

Godafton på er!

Sitter med min kära laptop i mammas lantliga kök. Somnade på soffan i vanlig ordning vid halv nio, "precis som en gammal tant" (sjunger Bob Hund i Reinkarnerad precis som förut. Nostalgin, den nostalgin!) Och nu är jag klarvaken och bloggsugen.
Och idag har jag mycket att vojja mig över ska ni veta! Har ju åkt....(läskig musik)...TÅG. Första sträckan gick väl ok, förutom att det var så proppfullt på tåget att jag inte fick plats med mitt bagage, och man märkte att det var djungelns lag som gällde. Folk knuffades och hade sig och inte en tillstymmelse till att vilja hjälpa sina medpassagerare. Till slut var det en liten snäll tant som kom till min undsättning, och sa att jag fick ställa min resväska bredvid henne. Min plats satt det en kille på, som inte ville flytta sig. Mumlade något om att jag kunde ta hans, nr 23. Där satt en annan tant i vägen och jag bad att få komma förbi med min enorma ryggsäck. "Nej, här är redan upptagen inne!" snäste hon. "Jag vet, han sitter på min plats!" morrade jag och klättrade över tanten (varför kan man inte resa sig upp och flytta på sig? Vaaarför?).
Fick mig en välbehövlig rök/kaffe/meditationspaus i Södertälje. Om jag bara vetat vad som väntade mig, hade jag aldrig stigit på nästa tåg...

Inga kommentarer: