torsdag 8 juli 2010

Lyckad nedfrysning av fru Biller Bredefeldt


Sitter och pöser med magen full av hamburgare, som den västvärldstant jag är. Vi åt en god middag inne i Nyköping med Lina, bäst att passa på innan hon åker hem. Idag är ännu en sån där dag när allt går seeeegt och jag inte är på topp. Deadlines har jag massor av men orken räcker inte så långt. Kan man inte få bli nedsövd ett tag och injecerad med massa stärkande medel, och sedan vakna upp som en ny människa, pigg och fräsch? Eller nedfryst kanske. "Lyckad nedfrysning av fru Biller Bredefeldt" vore ju en bra titel på en framtida självbiografisk serie. Under tiden man är sövd/fryst försvinner också alla ens problem. Ekonomin ordnar upp sig och man blir av med alla sina laster. Finns det nån sån klinik nånstans? I Schweitz kanske? Får kolla upp det. Vi hade ju tänkt åka till England på bröllopsresa, men jag tror bestämt att jag ska försöka övertala min man att ta en tur till fryshuset i Schweiz i stället. Vi kan ju ligga i samma frysbox, så blir det i alla fall lite romantiskt.

Inga kommentarer: