torsdag 15 juli 2010

Hell on wheels 2

He he, där blev det en cliffhanger!
Men nu ska ni få höra!
Jo, detta tåg som jag skulle sitta på i tre timmar för att ta mig till Skövde, var modell Öststat från sjuttiotalet. Det fanns INGEN ventilation! Och inget kylsystem. Vi satt formligen i en bastu. Lukten av varm gubbe, blandad med odören från en fullpackad vagn svettiga semestersvenskar av varierande fräschör var så kväljande att jag höll på att krevera. Syret som vi slogs om tog snabbt slut. Vi fick turas om att gå och ställa oss vid det enda fönster som var öppet och stå och andas och svalka oss. Försökte sova, men svetten rann i sådana strömmar i fejset att jag hela tiden vaknade av det.
När jag äntligen var framme i Skövde var jag helt förbi. Näe, det får bli privatflyg nästa gång jag ska ut och resa!

Natti natti!

Inga kommentarer: