måndag 12 juli 2010

Det finns folk till allt


Goddagens! Hur har ni det i bastuvärmen? Jag har svettats nåt så kopiöst att jag trodde jag skulle flyta bort idag. Först på kvällskvisten piggande jag till och cyklade ner till havet för ett kvällsdopp. Och efter det har jag legat och snarkat mot min makes bröst i tevesoffan i över en timme. Återigen ett framgångsrikt sätt inte vara sömnig när man väl ska gå och lägga sig. Ja ja, jag trivs ju att vara uppe nattetid, så det ordnar sig nog. Annars har dagen varit tämligen händelselös. Jo förresten, jag var och fick öronakupunktur i förmiddags. Det var häftigt. Så nu sitter jag här med öronen fulla av senapsfrön med små plåster över, som jag ska massera lite då och då, tills nästa besök. Ser inte klok ut men det är smällar man får ta om man vill må bra. Kände mig tveksam att gå ner på Ica innan, men påminde mig själv om mannen jag sett där vars mjukisbyxor haft en bajsfläck i rumpan, och tog mig i kragen. Jag må ha vita plåster i öronen, men bajsfri är jag i alla fall.
Undrar om bajsfläcksmannen blev uppmärksam på den där fläcken, om någon vänlig själ sa till honom? Hans fru, om han nu hade nån? Kanske visste han om det, men sa "Äh kärringtrams!"och tog på sig bajsbrallorna ändå. Det skulle inte förvåna mig.
Finns folk till allt!

Inga kommentarer: