torsdag 15 juli 2010

Trams-Arn


Swingerpropaganda anno 1941. Hon var riktigt kinky när det begav sig, den där Alice Babs!

Dä ä natt nu. Mörkt och tyst här på landet, om man bortser från nån enstaka löpekatt som "bäwar" i ladan, och knaket bland träden när mystiska djur trampar runt där. Det är lätt att se skuggor och skepnader i skumrasket, och tänka för mycket på alla de spökprogram man tittat på under åren. Kanske hasar Arns ande runt i den västgötska natten i nätbrynja och ylar. Nej, det ÄR katten.
Annars är det väldigt lugnt och skönt här.
Jag tänkte ägna nattens första timmar åt att skriva en ny krönika till Södermanlands nyheter, och skissa lite nya strippar. Har ingen ljudbok med, men lyssnar på podradions dokumentärer om dramatiska händelser och bestialiska mord. Vad är det med sommaren som gör att man blir mer makaber då?
Mamma uppskattade inte mitt sätt att försöka uppmuntra henne att doppa sig i Vänerns kalla vatten när vi var och badade tidigare ikväll. "Tänk på månniskorna på Titanic, när de kom i vattnet! DET måste ha varit kallt". "Men usch! Sånt vill man väl inte tänka på när man badar!" menade mamma, och det har hon ju kanske rätt i. Men jag kan bara inte låta bli att kläcka ur mig sånt när solen skiner.
I bilen hem satt jag och babblade om allt möjligt som vanligt, och vi (läs: jag) kom på outgrundliga vägar in på ämnet swingers. Min man bodde granne med en välkänd swingersklubb i Stockholm ett tag nämligen. Mamma undrade vad det var. "Var det då när alla lade sina bilnycklar i en skål, så fick man plocka upp en och gå hem med ägaren?" Jag tittade med öppen mun på mamma. "MAN?? Har DU gjort sånt???" Men det hävdade mamma bestämt och mycket förnärmad att hon inte hade. "För om du har det så skriver jag det på min blogg ikväll" sa jag. Mamma snörpte på munnen "Det tycker jag du ska låta bli!"

Fölåt mamma, jag kunde inte låta bli. Arns ande har tagit över min kropp. Och han är på tramshumör inatt.

2 kommentarer:

Thomas E sa...

Filmaffischen kommer från www.npordicposters.se !

Thomas E sa...

Filmaffischen kommer från www.nordicposters.se !