onsdag 15 februari 2012

Bokslut och örongodis

Bildgooglar man på "bokslut" hittar man de mest infernaliskt tråkiga bilder. Som den här. Den är så fantasilöst ful, att den nästan blir vacker. Lite Piet Mondrian, fast gräslig.
Vad jag är glad att det finns människor i världen som INTE får ångest av att titta på sånt där, min revisor till exempel. Och vad hon måste vara glad, att det finns serietecknare som hatar allt som har med siffror att göra, så att hon har ett jobb! Ja, detta livets kretslopp!
Slut på bildtexten.


Januari-maj är nu ihoptejpade och satta i pärm. Ett jävla skit, det där kvittogrejandet. Men det måste göras. Just nu känns det som att jag ägnar min vakna tid åt att jobba, bokslutsgreja, träna, diska (vi har ingen diskmaskin ännu) och laga/mat. Tur att man ska ner till Malmö över helgen och får vidga sina vyer lite! Det är en blandning av jobb- och nöjesresa. Tar med laptopen så jag kan jobbgreja även i Skåne, men ska passa på att träffa min goa vänner också i dagarna fyra. Så blir det möte med Egmont, samt vernissage på utställningen Salt också.

Just nu har jag ingen bra bok att lyssna på. Plöjer radiodokumentärer men längtar efter att fastna i någon längre historia, med bra uppläsare. Får väl ta en tur till det lokala biblioteket när jag kommer hem, och se om de har något smaskigt örongodis (hette inte pianisten Lars Roos skivor så, på åttiotalet förresten? Vill minnas att morfar brukade lyssna på Örongodis 3 i bilen rätt ofta).

Nej go' vänner, nu måste jag kasta mig över en del skissarbete, innan läggdags. Kommer väl drömma mardrömmar om att jag blir jagad av skrynkliga kvitton, det brukar bli så så här års.
Gunatt!

1 kommentar:

CMB sa...

Harry Potter-böckerna upplästa av Stephen Fry. Det är mer örongodis än Lars Roos någonsin skulle kunna drömma om att åstadkomma :-)