måndag 6 februari 2012

En kall stad

Häj. Jag är i Paris och har pms. Och fryser. Har haft ett pms-utbrott (i min ensamhet på rummet, ska tilläggas, det drabbade ingen mer än väggarna) över 1. sura fransmän som skäller på franska, och 2. Air France, som bestämt sig för att strejka just när jag ska hem, vilket gör att jag måste boka om hemresan och åka via Köpenhamn.
Men i morgon räknar jag med att vara snäll igen. Då ska jag också ta på mig mina medhavda fleecetrosor, för dom glömde jag idag. Det är nog bra för humöret att vara varm om rumpan.

Förutom att ha haft pms-utbrott, har jag idag; travat runt på stan i timmar med min agent, tänt ett ljus för morfar i Notre Dame, ätit en helt ok omelett, haft möte med ett franskt förlag, käkat fin, fransk choklad av det mörka slaget, pratat med min käre i telefon, samt tittat på Det okända på Tv4 Play. Och nu ska jag strax krypa till kojs, och drömma om snällare fransmän.

Au revoir!

Inga kommentarer: