fredag 3 februari 2012

Goa gubbar och praliner i Götet

Lina väljer praliner i Saluhallen.

Hej kära vänner! Nu är jag tillbaka. Har varit så fullt upp de sista dagarna, att jag inte hunnit med nåt i jobbvägg känns det som. Så har jag haft min fina gamla vän Lina här på ett litet besök. Hon bor i Norge men hade vägarna förbi Götet, lagom tilll att iskylan satte sina klor i staden. Vi har traskat runt med röda näsor i dagarna två och gjort av med lite mer pengar än lovligt är på trevligt trams. Särskilt Saluhallen snodde våra slantar; där fanns en massa delikatesser som liksom bara måste med oss hem, en extra fin brieost och lite sånt. Och en ask praliner, icke att förglömma.

Jag har nästan lärt mig åka spårvagn, det är bara lite läskigt nu. Och i det stora hela, tycker jag att Göteborg är en riktigt trevlig stad. Här tror jag vi kommer trivas riktigt bra.

2 kommentarer:

Henrik Fakir sa...

Hjärtligt välkommen till Götet.

Det en en riktigt stor småstad, lite småmysig, men saknar Stockholms stora utbud. Har du lärt dig åka spåårvagn på en vecka så är jag impad, jag har bott här nu i 8 månader o jag känner mig fortfarande bortkommen och rädd för att bli påkörd av dem.

Många kramar
Henrik

Malin Biller sa...

Ha ha! Vi får ta varandra i händerna och lära oss åka tillsammans! Den blinde leder den halte typ:D