tisdag 21 februari 2012

I'm happy on the shelf

Nu är allt vårt bråte, minsta lilla pryl, uppackade ur flyttkartongerna, och på sin rätta plats i nya lägenheten. Detta firar jag med en lite arty bildkavalkad från mitt sprillans nya arbetsrum. Välkomna in i mitt kreativa kaos!


Göte (har jag hittat på att han heter, räddade honom från en loppis för längesedan) ler lite snett mot mig från väggen ovanför tänkarsoffan.


Gammelgammelmorfar ler inte fullt lika mycket, men vakar över mig ändå. Han var tydligen en rätt knepig typ, som tvingade sina barn att dricka havsvatten varje dag. Men det lär väl vara preskriberat nu.



Är de större än Jesus? Ni får avgöra!


En massa mappar fulla av skisser och idéer.

Burt Lancaster is happy on the shelf. Ain't misbehavin', typ.


Trätomten i rallybil har hängt med i många år. Inköpt (bilen, inte tomten) på underbara guldgruvan Skröfs och prylar, i Malmö. Nu är Skröfsan död sedan några år och hennes fantastiska kaos till secondhand-affär borta.


Och slutligen; bevis (?) på att jag är läskunnig.

Här trivs jag.

Inga kommentarer: