söndag 19 februari 2012

En salt söndag

Nedan: En massa bilder från utställningen SALT:







Jag hade vimsat fel; Det var ju inte alls vernissage i Trelleborg igår, utan i Simrishamn! I juni vandrar utställningen SALT vidare till Trelleborg, och så Ystad, och sen uppåt tror jag. Tur att jag vimsade rätt i sista stund, för igår var ingen sån dag när man gärna vill åka till Trelleborg av misstag och stå utanför museet som en byfåne i snålblåst och skånskt regn (sånt där som verkar komma från alla håll samtidigt, och kryper innanför alla klädesplagg, red. anm.). 

Alltnog, det blev en fin tillställning på Österlens museum, där besökarna bjöds på saltlakrits och fick kika runt på utställningen. Efteråt fick jag skjuts till Malmö av min vän Annika och hennes sambo, så gick vi ut och käkade thaimat, ett gäng. Vi var så otroligt övertrötta allesammans att vi hade skitkul, fnissade så tårarna sprutade över allt och ingenting, och sa de mest politiskt inkorrekta saker ni kan tänka er (varpå vi fnissade ännu mer). 
Jag sov hos min namne, Malin. En överdos popcorn , samt melodifestivalstittande senare, sov jag sov en snarkande stock på hennes soffa. 
 Och vad sker idag? Kanske blir det lite träning på gymmet vid Folkets park. Sedan tänkte jag hänga en stund med Greger. Det verkar som om Malmö kommer bjuda på ännu mer av sitt mest karaktäristiska skitväder, så då passar det fint att sitta inne och kika på spökfilmer på Youtube. 

Önskar er alla en salt söndag!

Inga kommentarer: