måndag 8 oktober 2012

Flytta, äta, skita och sova

Då var man inflyttad. Så himla skönt. Nu är det bara några få kartonger kvar att packa upp, och lite förvaringsmöbler att införskaffa, så är vi klara. Det är så fint här! Känslan, att låsa upp sin ytterdörr och känna, Ah, vad skönt att komma hem... Den är fin. Så har vi inte känt på ett drygt halvår.

Mitt arbetsrum har en magnifik utsikt, den lär jag nog inte tröttna på i första laget. 

Egentligen har jag kopiöst mycket jobb just nu, men tiden har bara rusat iväg. Jag har så svårt att fokusera på det kreativa, innan jag fixat i ordning runt mig. Men nu så. Jäklar, vad här ska jobbas imorgon!
Så ni förstår säkert, att här har inte hunnits med mycket mer än att flytta, äta, skita och sova. 




 Jo, så tog jag en promenad till Coop på Backaplan också, för att inhandla förvaringsboxar och annat spännande. På vägen mötte jag en katt.
 Först spelade den svårfångad...
 ...Men sedan ville den absolut inte att jag skulle gå min väg. Var bra sugen på att plocka upp den och ta med hem. Den hade kunnat få bo i en flyttlåda.
 Så fotade jag vackra höstbilder och kände mig sådär "modsig" som jag ofta gjorde som tonåring, när jag gick i duffel bland höstlöven och drömde mig bort från Karlstad, till London. Det var mycket höstlöv på 90-talets indieskivor.
 Fast jag antar att dagens ungdom är såna där hipsters, och inte mods, och jag är osäker på hur "hipstrigt" det är med höstbilder. Instagramfilter, det är i alla fall nåt hipstrarna gillar!
Och nu sitter jag här och glor på min Neilbild och på Buddy Holly-dockan jag sydde i slöjden i åttan. Rätt mör men nöjd.

Pöss å gunatt!

Inga kommentarer: