onsdag 24 oktober 2012

How about...a lovely horse?



Jag har ett Father Ted-revival, och det är jäkligt gött. Vet inte hur många gånger jag har kollat igenom min dvd-box nu, samt lyssnat på samtliga kommentarspår. Ändå tröttnar jag aldrig på Ted, Dougal, Jack & co. Bara man låter serien ligga och "gotta till sig" i perioder. Just nu är mitt favoritavsnitt A song for Europe. Night of the nearly dead är också jäkligt bra.
Blir lycklig bara jag hör signaturmelodin. Nu finns hela Father Ted-avsnitt på Youtube. Jag beordrar dig att plöja dom!

Jag är lite sliten ikväll, men på ett skönt sätt. Föreläste i Länsmansgårdens kyrka tidigare, och det gick bra. Träffade fina människor också.

Nu ska jag strax kika på Trinny & Susannah stylar om Sverige. Av någon konstig anledning har det blivit en favorit. Jag tror att det är för att folk blir fina, och glada. Något modeintresse har jag inte att tala om. Så är det alltid kul att se sitt land genom utlänningars ögon. Perfekt att stänga av hjärnan med efter en lång arbetsdag!

Titta nu på när prästerna från Craggy Island ställer upp i A song for Ireland, gör det!



Inga kommentarer: