måndag 15 oktober 2012

Man kan inte ha roligt jämt

Jag lever! Det är sant. Här är jag nu, efter ett litet blogguppehåll (och en mindre matförgiftning). Egentligen skulle jag ha varit nere i Malmö i lördags för Lovisa Ståhls och mitt video/boksläpp, men thaigrytan ville annorlunda, och jag stannade hemma tyvärr. Jag har dock hört att det blev riktigt lyckat.

Nu mår jag bättre, men är rätt trött. Det har mest blivit skissarbete idag. Och så en lång pratstund med Greger. Ja, så har jag kollat på den fantastiskt fina dokumentären i två delar av Scorsese om George Harrison. Snyftade på slutet, det var så vackert. Se den medans tid är! Finns på Svt Play i några dagar till.

Innan mageländet, hann jag ha lite kul. Det var Kulturnatta i Göteborg. Jag fick möjlighet att sälja böcker och smycken tillsammans med några Optimal-vänner på Galleri Cosmopolitan. Det blev en väldigt mysig kväll!

Nu ska jag jobba med min nya Galago-serie. Den är jäkligt tung att rita, för den handlar om en sak ur mitt förflutna som jag aldrig vågat/klarat/orkat prata om tidigare (ja det finns mer, haha! Det trodde ni aldrig). Eller, inte kunnat berätta om utan att känna hat mot en viss person. Plågsamt och skönt och befriande på samma gång. En ex-pojkvän, stalker, psykisk misshandlare. Inte så muntert, men ett ämne som tyvärr alltid är aktuellt!

Ska sätta på låtlistan jag knåpat ihop enkom för detta jobb. Med musik jag lyssnade på 1998-1999.
Man kan inte ha roligt jämt, som förnuftiga medelålders kvinnor säger, och suckar.


Jakob och Henri har kul på Galleri Cosmopolitan.

 Tre andra människor jag gillar: Ingemar, Jenny och Joakim

 Max och Henri seriebattlar. Max, med sovande bebis på magen.

 Senare kände vi att det var skönare med en mer stillsam stafettserie. Det blev en serie med temat "Ingvar Oldsberg på LSD".


Over and out!

Inga kommentarer: