tisdag 16 oktober 2012

Ikväll känner jag mig ungefär så här:

Här snodde jag bilden.

Bara därför, ska jag ta mig ett långt bad strax.
Är det någon mer än jag som är trött ända in i märgen? Alltså, vad är det här? Är det höstmörkret? Vad? Jag som knaprar vitaminer och mineraler i 180, tränar och har slutat röka. Hypokondrikern i mig vaknar (varför kan inte den gå i ide för??). Brist på järn? Brist på hjärna? Kronisk, hemsk sjukdom?

Apropå valross (Fotot- valross- the Beatles- I am a Walross, hänger ni med?), så hör jag att maken kikar på George Harrison-dokumentären nu. Den var så himla bra! Däremot gillade jag inte Beatlesdokumentären som Svt också visade i samma veva. Eller, det var väl inget fel på materialet i den, om hur det gick till när Beatles började. Men hur kul är det att se/höra en Beatlesdokumentär och de inte spelar en enda ton av Beatles musik? Snåljåpsdokumentär, sådana har jag sett förut, där de inte vill pröjsa för rätten att spela beatlarnas låtar, utan bara har lagt till några fattiga skiffle-trudelutter a'la hissmusik.

Musiknörden i mig blir helt kallsvettig. Hon är granne med den där hypokondrikern.

Och nu ska de bada tillsammans.

Inga kommentarer: