måndag 12 november 2012

Så länge inte Trinny & Susannah stoppar mig


Jag och min bäste vän Anders år 1991. Jag gör min allra bästa fotomin. En mustasch på Anders och ni har ett par hipsters!



Styvson menade jag såklart! Styvson! Herregud, jag var ju ett vrak redan när jag skrev förra inlägget uppenbarligen! Urschäkta.

Men styvsonen är firad nu i alla fall, med påmpa och ståt i Stockholm. Och vi är hemkomna och lagom trötta, nöjda med vår blixtvisit i kungliga huvudstaden.

Såg ni förresten senaste avsnittet av Allt för Sverige? Jag gillar den serien. Den är trevlig. Det är så lite som är enbart det nuförtiden.
Deltagarna besökte Stockholm och några i gruppen blev omgjorda till hipsters. Det är sånt som får mig att vilja fortsätta betala min tv-licens.

Hipsters ja... De får mig att känna mig gammal. Fattar verkligen inte skönheten i deras "estetik". Synd att jag inte sparade alla mina hemska jumprar från -91! Jag hade varit hippast på söder, särskilt i den hiskliga jag en gång med stolthet bar, en med applikationer i form av fjärilar. Och glasögonen ska vi inte tala om, de hade platsat på vilken hipsternäsa som helst.

Då klär jag mig hellre trist och anonymt. Så länge inte Trinny & Susannah stoppar mig på stan och vill göra om mig, är jag nöjd. Än så länge ser jag i alla fall inte ut som ett vrak.


Inga kommentarer: