fredag 16 november 2012

Lejoninnan i mig








Ååååh vad jag är ofokuserad idag! Helt hopplöst att hitta motivationen att jobba. Ändå har jag massor att göra. Måste skärpa mig och ta ett rejält
 tag i kragen. INTE titta på fler konstiga undervisningsfilmer från femtiotalet. Det är lätt att fastna i Pleasantville.

Egentligen borde jag färglägga strippar i 180. Och slänga iväg ett par mail som jag drar mig för att skriva. Konflikträdda Biller. Och det är inte ens konflikter att tala om, bara ett återbud jag måste lämna, och så ett mail om pengar. Förstår inte varför det ska ta emot så!
Jag lade mig i en konflikt (eller vad man ska kalla det) för en stund sedan på Facebook. När det gäller mina vänner har jag absolut inga problem att ta sådana. Det var någon som skrev otrevliga saker i kommentarsfältet på en kompis inlägg. Visserligen blockerade jag den arge mannen efter att jag hade sagt mitt, för jag orkade inte riktigt ta del av hans förmodade skur av otrevligheter till svar. Men ändå.

Ända sedan jag var barn har jag reagerat väldigt starkt på orättvisor. Och Gud nåde den som är taskig mot min vän! Jag må vara from som ett lamm till vardags, och ibland dumsnäll när det gäller mig själv, men då väcks lejoninnan i mig.
En dag ska jag lära mig att bli bättre på att försvara mig själv också, jag kommer alltid på vad jag ska säga först när det är för sent.
Men jag har slutat att försöka bli någon annan, jag duger rätt bra som jag är, en känslig skit som inte har så tjock hud alla gånger, men med hjärtat på rätta stället.



Inga kommentarer: