torsdag 1 november 2012

PMS-Lepra


Jag kände för att teckna min Galagohistoria helt i blyerts. Blev inspirerad av Lindengrens senaste Stofilserie.
Blyerts på lite, lite grängat akvarellpapper blir fint tycker jag.

Alla mina serier börjar i min idébok. Den ser just nu ut som ovan. Jag har fyllt rätt många sådana med idékrumelurer under åren, och känner mig helt handikappad om jag råkar gå hemifrån utan en.

Dock ska erkännas, att det går rätt segt med ritandet just nu. Är fortfarande så jäkla trött! Och inte blev det bättre av att vi gick över till vintertid OCH att det varit/är fullmåne! Plus en härlig släng av den där bokstavskombinationen som drabbar oss kvinnor inför den månatliga reningen.

Nej, jag är inte på topp.

Men en sa' int' klaga. Det kunde vara värre. Man kunde vara en sån där leprasjuk i Calcutta, som måste ta sig fram genom att hasa/rulla med hjälp av en skateboard och diverse ruttnande kroppsstumpar.

OCH ha PMS.

Inga kommentarer: