torsdag 15 november 2012

Utklämda med flit

Det enda jag inte gillar med mitt gym har hittills varit att de spelar hiskelig musik i omklädningsrummet. Michael Bolton och Phil Collins i kubik. Lugna favoriter eller vad det kan vara för elände. Mig har det rakt inte någon meditativ effekt på, tvärtom.

Annars trivs jag hemskt bra där, och betalar gladeligen de ca 50 spänn extra i månaden, som gör att jag får tillgång till just mitt gym. Det är 20-årsgräns, fräscht, spa-känsla och de har bra pass.

Ja jag har vekligen gillat gymmet.

Tills en tant bestämde sig för att bajsa i duschen.

Inte bara en, utan två perfekta bruna korvar låg där igår.
Hur kan man "råka" bajsa i en offentlig dusch? Det är öppet in i duschbåsen, så man kan aldrig vara helt ifred. Och två korvar? En hade ju kunnat vara en olyckshändelse. Och så var det det där med konsistensen. De såg friska ut, korvarna, inga magsjukekluttar inte. Vilket ökar mina misstankar än mer, att de verkligen var utklämda med flit.

Hade jag (hemska tanke) råkat bajsa i duschen på mitt fina gym, hade jag ju inte låtit korvarna ligga kvar i rännan, jag hade ju gjort allt för att spola bort dom, illa kvickt.
Men kanske är detta ett rikemansfenomen? Jag minns när jag var städerska på ett lyxhotell i England, där hände det inte en utan två gånger under min korta tid, att gästerna bajsade i badkaret!
De sket i (hö hö hö) att vi städerskor visste precis vilka de var.
"Jag är rik, jag kan bajsa var jag vill!" liksom. Och ja, det är eventuellt så, att har man tillräckligt med stålar, så har man rätt att kacka lite varstans. Men är det verkligen trevligt och njutbart för en själv?

Jag lär aldrig få svar på alla dessa frågor. Och det grämer mig så, att jag inte med egna ögon såg när det bajsades i duschen, utan bara resultatet så att säga. Det hade blivit en fenomenal serie.

1 kommentar:

CMB sa...

Hahaha..."det hade blivit en fenomenal serie" :-)

Du får då till det Malin!
(vilket man kan säga om duschbajserskan också förstås ;-)