fredag 28 oktober 2011

Förändrad

Idag har jag skissat till utställningen Salt, Trelleborgs museum.


Nu är jag pigg igen, och bara lite snorig. Därför kunde jag, glad i hågen, fara in till gymmet idag. Tog det lite lugnt, men uj, vad skönt det var att få träna igen.

Fredagskvällen tänker jag, så fort jag har plitat ner dessa rader, ägna åt att vara social, då vi har lilla svärmor här på besök. Jag har ett styng av dåligt samvete, att jag inte har hunnit umgås med henne och sett till att hon haft det roligt hos oss. Men jag har ingen möjlighet att ta ledigt från mitt jobb. Hoppas hon inte har haft för tråkigt i alla fall.

Egentligen tänkte jag fota några av de klämkäcka små lappar som sitter i varje skåp i gymmets omklädningsrum, och skriva någon spydig, pms-ig kommentar till. Typ "klämkäckhet är själens spya" Men nej, här ska inte skojas om glada tillrop som "Du tränar inte för att bli yngre, utan för att bli äldre!" och "Den bästa träningen är den som blir av". Heller inte om "Spring för livet och njut under tiden!" Nej, även om jag ibland morrar åt dom, när jag stressad och dan, kastar in mina pryttlar i skåpet och ska in på ett pass, ska jag inte vara elak nu. För efteråt, när endorfinerna rusar runt i kroppen, så ler man bara åt de hurtiga lapparna och håller med om de käcka budskapen.

Underligt hur förändrad man kan bli av lite motion!

Inga kommentarer: