lördag 15 oktober 2011

Ja, sannerligen



Gudda' gudda'! Vet ni vad jag just kom att tänka på? Att snart är det jul! Eller; ganska snart åtminstone. Min bästa tid är advent. Ääääälskar väntan på julen, mer än själva julhelgen. Den sistnämnda kan vara rätt fadd, och lämna en däst eftersmak. Älskar min fula, skeva lilla plastgrann, som jag klär med allehanda glittrande pynt, och jag älskar att sätta små underliga tomtar här och var i lägenheten. För att inte tala om julklappshandlandet, och ännu bättre: julklappsplanerandet! I år kanske, kanske jag får möjlighet att handla mina julklappar på... håll i er nu... GEKÅS I ULLARED!!! Hurra! Hurraaa! Jag har känt en närmast sjuklig drift att återvända dit sedan mitt första besök härom året. Mig veterligen, så har de ännu inte uppfunnit piller mot just Gekås-begäret, så vad ska en stackars flicka göra? Det blir till att hänga med Greger dit, när jag är nere och hälsar på nästa gång. Och bunkra JÄRNET! Det riktigt vattnas i munnen på mig när jag tänker på att jag kan få fylla mina förråd med fryspåsar, glödlampor och annan manna från himmelen. Och så alla julklappar förstås...

Ja, sannerligen, det var då en välsignad jul!

Inga kommentarer: