tisdag 18 oktober 2011

Visdomsord


Ni får stå ut med mitt sluta röka-prat ett tag här i bloggen. Det är vad som upptar mina tankar största delen av min vakna tid. Idag har det gått betydligt lättare att hålla sig ifrån ciggen. Gud så skönt! Jag ringde min lilla mamma för att gå med håven. Ville att hon skulle säga att jag var duuuuktig. Det gjorde hon efter en del påtryckningar, men sedan ville hon se på Engelska hus på teve,för det är vad hon är beroende av; skeva ruckel med mörka ekfaner och spöken i varje vrå. Min söta lilla mamma Fast jag tror nog att hon är glad över min rökfrihet.

Som icke-rökare har man helt plötsligt massor av tid till annat, i mitt fall jobb, och det är ju kul. En låååång promenad blev det också idag, med grannen. Och kvinnogruppen på förmiddagen, icke att förglömma. Finns inget bättre sätt att morna sig, än i sällskap med väninnorna i stearinljusens sken, över en god kopp kaffe.

Och nu ska jag strax ringa Greger och kolla läget. Se om hon fått sin lite för tidiga födelsedagspresent. Brevbäraren undrar nog, för jag hade skrivit med darrig gammelmanshandstil på kuvertet: God jul, din gamle galosch! Ja, glad påsk då, som sagt! /Ragnar af Gyllenstråhle
Internhumor när den är som bäst. Greger (Kristina that is) och jag faller lätt in i våra rollspel, oftast är vi två knarriga gamla snuskgubbar vars förehavanden under andra världskriget inte är att stoltsera med. Äsch, vi måste upplevas för att förstås tror jag. Då kanske Ragnars visdomsord, som ni kan läsa ovan, blir lite skoj.
Pöss å gunatt!

Inga kommentarer: