torsdag 13 oktober 2011

Just wish me luck!



Tog en lång stavgångstur i det vackra höstvädret. Här är så grannt, så grannt. Under promenaden funderade jag på hur det kommer kännas att bli rökfri. Jag ska nämligen ge upp den sista av mina dåliga vanor på söndag! Herrejösses, hur ska det gå? Jag har varit rökare i ca tolv år och har ett enormt nikotinberoende. Det finns de som kan sluta utan problem, jag är inte en av dom. Därför ska jag testa en laserbehandling i Stockholm, som, om reklamen stämmer, ska råda bot på abstinensen, helt utan biverkningar. Visserligen har jag fått ett sluta röka-piller utskrivet, men jag vill inte stoppa i mig konstiga mediciner. Särskilt inte som läkaren sa, att "Om du känner att du blir lite suicidal, så hör av dig, då får vi hitta en annan lösning". Tydligen en vanlig biverkning. Nädutack! 
Jag testar lasern och hoppas att det ska funka. Men läskigt är det, något nytt och outforskat. Livet som icke-rökare. Det är dags att prova det nu. Har ni tips och råd hur man kan göra/tänka för att lyckas, så emottages de tacksamt. Annars, just wish me luck!

Inga kommentarer: