lördag 8 oktober 2011

Lovely lördag!


Hej mina små sockertoppar! Hur mås det?
Jag är trött, men riktigt nöjd efter en dag på Barnkulturcentrum i Nyköping, där jag lärt små sötnosar göra fåglar av papper, fjädrar, glitter, paljetter och annat "fågligt" (vadå? klart fåglar kan glittra!). Jag har ju ett motto: Allt blir bra med glitter (med undantag av gänget på bilden ovan, en repris från 2010). Så även fåglar.

Och i morgon far jag till mamma igen, för att hålla serieworkshops. Ja, inte för mamma alltså, men i Lidköping, för ungdomar. Det är kul att ha ett så varierande jobb. Ibland behöver man lämna tecknarbubblan och komma ut bland folk. Bra för inspirationen.

Så nu ska jag färglägga klart några strippar innan middagen och påföljande snarkstund i soffan. Lovely lördag!

Inga kommentarer: