onsdag 12 oktober 2011

Oschead


Jomen häj! Jag är jämt görslut, som vi säger i Värmland. Fast nu är jag förstås i Västergötland och här vet jag inte riktigt hur man beskriver mitt tillstånd. Förmodligen med ett sche-ljud. "Flecka', ho ä all'dles oschead" eller nåt. Det lät västgötskt.

Nu är andra dagen av workshophållande till ända. Det har gått fint. En massa goa ungdomar har jag fått träffa. Och begåvade sådana också. Kolla bara på den fina teckningen ovan! Det är en duva som låtsas att han är kråka.

Annars rullar det på; salt-projektet upptar mycket tid och tankekraft. Men det är kul. Jag gillar att forska, och internet är knökfullt av information om allt som kan associeras till salt av olika slag. Det, och porr. 

Fast det senare har jag inte särskilt mycket använding för.

Inga kommentarer: