söndag 23 oktober 2011

Pust och gryta

En annan med ISBN-nummer


Det är söndag och vi ska strax äta gryta. Ja, grytans innehåll, alltså. Annars blir det lite svårsmält.
En ganska mysig och lugn söndag, när jag skrotat runt och varit precis så där lagom förkyld, att det inte är jobbigt, bara en ursäkt att ta det lite piano. Hann med att öva en snutt inför en fredskonsert jag och några killar ska ha i kyrkan imorgon. Har inte hunnit bli nervös än, men det kommer väl. Hoppas bara inte min förkylning bryter ut ordentligt tills dess, för annars kommer min version av "Don't let it bring you down" låta för jävlig.

Känner mig SÅ nöjd, har precis skickat iväg en radda ansökningar. Och ni vet ju hur själsdödande och smått ångestframkallande jag tycker det är att fylla i stipendieformulär och annat som man inte får höfta på; det ska vara ISBN-nummer hit och dit, upplagor, kronologisk ordning och fan och hans moster. Korrekt jawohl! Men nu är det gjort för den här gången och jag kan pusta ut.

Pusta ut och äta grytinnehåll. Smaskens!

Inga kommentarer: