söndag 8 juli 2012

Jesus loves him


En stunds kvällslektyr innan det är dags att ta sig an strippskissandet. Fröding tittar på.

Maken tittar på nåt med David Attenborough, som på aristokratiska engelska maler om nåt som låter väldigt intressant. Men jag har inte ro att se på teve, har alldeles för mycket att stå i. Det är dags att skissa nya Billrar. Och så väntar jag på att min limpa ska bli färdiggräddad. Det har tagit en timme extra, för jag upptäckte att jag glömt att sätta på ugnen, bara timern. Jag är ingen bra bagare. Men nu luktar det ätligt från köket, så brödet är nog snart klart. Nybakt bröd med smör på, finns det något godare?

Om vädergudarna är på vår sida i morgon, tänkte vi bjuda några kompisar på picknick i Slottsskogen (därav mitt bakande). Det ser väl tyvärr inte så ljust ut på det fronten... Och hittills har vi inte klurat ut nån plan B. Men väderprognoserna har ju slagit fel förr, och maken har goda kontakter däruppe. Jesus loves him liksom! 

Nä, dags att ta ut limpan och se att jag inte glömt några viktiga ingridienser. Det har hänt förr...

Inga kommentarer: