torsdag 12 juli 2012

Ladda serietecknarbatterierna

Tjohoo! I morgon är jag ledig igen! I nästan två dagar! Det där är en lyx som jag börjat unna mig lite då och då. Kanske helt självklart för många, men inte för en arbetsknarkoman som mig, som blir rastlös efter bara några timmar utan ritande. Två dagar är alldeles lagom för att ladda serietecknarbatterierna, mer blir jobbigt.

Jag ska åka hem till mamma och styvfar en sväng. Andas västgötaluft och prata med korna. Om en vecka börjar makens semester och då far vi norrut som vanligt, till Luleå. Under den veckan hinner jag färglägga alla månadens strippar och skissa lite på min nya Pixi-bok (som förresten ska handla om en alldeles särskild bonde...). Så blir det lite pul med nya hemsidan. Den svenska versionen är nästintill klar, men den engelska behöver fixas.
Ni hör! Typiskt mig att börja prata jobb vid blotta tanken att vara ledig! Måtte dessa två semesterdagar gå fort!

Inga kommentarer: