onsdag 18 juli 2012

Ovan där

Bara för att jag är så kolossalt trött på Gothia Cup, så får ni här en mycket trevligare fotbollsbild, nämligen den av Grängesbergs Damlag 1923. Snodd här (förresten riktigt läsvärt!)

Jag kan inte fatta att vi fick den nya lägenheten! Snacka om att maken har bra kontakter ovan där! Jag drömmer om att sitta på den lilla balkongen med utsikt över hela Göteborg, kanske i sällskap av en solros (för jag tror bestämt att jag får gröna fingrar i och med flytten). Att bara behöva gå ner för en liten backe för att komma ill spårvagnshållplatsen... Inte traska halvvägs till Ulan Bator, som nu (i en evig, seg uppförsbacke)... En gård där man inte slänger påsar med haritcots verts och annat skräp i rabatten... Ok att hyran är lite högre än här! Jag längtar så efter att få trivas där jag bor igen, och det gör maken med. Nu hoppas jag bara på ytterligare ett mirakel, att det ska trilla in en smärre förmögenhet, så att vi ska ha råd med själva flytten. Bäst jag pratar med min Käre, så att han drar i sina kontakter!

2 kommentarer:

Mariann sa...

Fick ni ? Så roligt Malin. Det blir säkert bra med flytten också. Hörs // Mariann

Pernilla sa...

grattis till bostaden!