tisdag 24 juli 2012

Luktar på klöver och blåklockor

Haj haj! Ledsen för dålig uppdatering här! Vi är på semester nämligen. Och just som jag tänkte ladda upp en massa bilder jag fotat i dagarna tu, sket det sig, så det får lov att vänta till morgondagen. Alltnog, ni får hålla till godo med enbart text så länge!

Just nu är vi nästan exakt mitt i Sverige, närmare bestämt i Östersund. Här är sagolikt vackert, jag går runt och bara njuter. Vandrar längs Storsjön i ett stilla sommarregn, luktar på klöver och blåklockor, lyssnar på vågskvalp (eller är det Storsjöodjuret som plaskar?), bara är.
Vi kikade förbi Storsjöyran tidigare ikväll, men drog oss hemåt innan folk blev för fulla och kräkiga. Jag har aldrig trivts bland berusade människor. Särskilt inte när de börjar sjunga med till Toto-låtarna trubadurerna spelar.

Vi bor på vandrarhem på Jamtli. Eller, egentligen är det en bit bort från själva Jamtli (Friluftsmueet), i en gammal grindvaktarstuga. Vi har den helt för oss själva och här är himla mysigt, med originalkök (om än renoverat) från trettiotalet, och tickande klocka på väggen. Säkert spökar här också, massor, men jag har sagt åt spöket att ta det varligt i natt.

I morgon blir det en rejäl etapp, vi ska ända till Luleå. Blir att blåsa på så fort det går, och förhoppningsvis hinna njuta lite av utsikten under vägen.

Alltså, dags att snusa, om jag ska vara pigg och alert under färden imorrn!
Pöss på er hörrni!

Inga kommentarer: