måndag 16 juli 2012

Mu!

Nu är jag hemma igen, efter några fina dagar hos mamma och styvfar. Jag har:
Pratat med korna. De svarade med Mu.

...Plockat hallon vid stugknuten...

Lekt loss med kameran, fotat allt fint och Instagrammat en massa...


... Tramsat i smyg på mammas kyl...


...Promenerat med mamma längs böljande fält och känt den tunga doften av blommande klöver...


...Funderat på att börja jaga väderkvarnar som hobby...


....Stannat upp och tittat på blommorna i dikeskanten...


...Läst mina gamla sagoböcker och förundrats över hur vackra bilderna är...


...Plockat jordgubbar (och tjuvätit en hel del)...


... Legat i jordgubbslandet för att få till bra bilder. Allt för konsten som min käre förläggare skulle säga!




... Och så har jag njutit i kubik av att vara helt ledig. Ja just det, jag har badat också, två gånger! Det var najs, som ungdomarna säger.
Mycket mer hann jag inte under ca två dagar, men det var alldeles lagom för att hinna ladda serietecknarbatterierna. Nu gäller en dryg veckas tecknarsprutt (jo, rättstavning-Hitler i datorn, det finns VISST ett ord som heter det, för det har jag bestämt!), så jag kan jobba undan en massa, innan det är dags för min och min Käre att åka upp till Norrland en sväng. Jag kommer förvisso ta med en del jobb på resan, men ritbbordet är så klumpigt att dra med sig.

Det spelar ingen roll att vädret varit lite halvtrist, jag tycker att det här har varit en kanonsommar hittils!

Inga kommentarer: