tisdag 31 juli 2012

Sån där med hälsa i

Serien har egentligen inget att göra med texten, men den har jag ritat idag.

Häj. Jag är sjuk. Men satsar stenhårt på att bli frisk. Har gått med feber, illamående och allmän "sjukdomskänsla" sedan förra veckan. Men nu tror jag (hoppas jag) att det vänt. Jag är inte gjord för att ligga sysslslös. Vilan blir plågsam efter några dagar. Jag mår bäst när jag får röra på mig, andas frisk luft och känna musklerna arbeta. Så mycket av mitt jobb pågår "uppe i huvudet" (for loss of better words) så det är nödvändigt att arbeta kroppen trött också då och då. Annars blir jag knasig.

I morgon far vi till Berlin på ett par dagar. Måtte jag bli frisk tills dess! Sitter och tvingar i mig vidrigt c-vitaminbrus och enchinagard, och ber till högre makter. Att traska runt i Berlin i värsta värmeböljan (väntas bli sisådär 30 grader. Urk!) med feber, det gör jag bara inte!
Hörrni, ni kan väl skicka mig massa av positiv energi, så är ni schyssta! Sån där med hälsa i.

Inga kommentarer: