torsdag 4 november 2010

Badrum, badrum


Dä bidde ingen sång för mig idag, var allt för sliten för att kravla mig ur sängen. I det stora hela har jag inte stuckit min lilla näsa utanför dörren på hela dan, annat än för att gå ner till grannen Ica och inhandla livets nödtorft. Nu sitter jag och fryser trots tjocka fleecetröjan och väntar tålmodigt på den gryta min man håller på att laga till. Den ska puttra lääänge, men blir väldigt god. Sådana här fryskvällar önskar jag att vi hade ett badkar. Saknar mitt lilla skrangliga jag hade i Malmö, där man förvisso fick välja om man vill ha över-eller underkroppen i vattnet och varva när respektive del var uppvärmd och den andra började frysa. Här har vi bara en för min breda bak, väldigt snålt tilltagen duschkabin i glas. Man kan inte ens sitta på golvet därinne, för då täpper man till golvbrunnen och orsakar översvämning, alternativt bränner ryggen på den stekheta varmvatenledningen. Och när man efter mycket möda lyckats kravla sig upp till stående igen är det stora rumpavtryck i glaset.Duschstunderna blir därför ganska korta. Bra för miljön, förvisso, men nog hade det varit gött att kunna duscha länge, varmt och bekvämt. Eller ännu hellre ha ett sånt där badkar. Min man älskar också varma bad. Han är en riktig badkarl, hö hö hö.
Usch! Det var hemskt vad man blir hungrig av att slänga sig med dåliga ordvitsar. Snälla gryta, puttra färdigt snart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du av en händelse nån gång skulle svänga förbi här får du låna vårt badkar!

Kram
Anneli

Caroline Dyfverman sa...

Du får komma och låna mitt badkar ;o)