torsdag 11 november 2010

Hej! Ge mig pengar!


Ikväll fastnade jag visst i vinkelvolten. Blir ett sent blogginlägg, då jag glömt bort tiden. Man gör lätt det när man är inne i ritandet. Försöker som bäst varva ner, då jag måste upp okristligt tidigt i morgon (läs: halv elva) för att åka in till stan och få nya "öronpluttar".

Fattar ni hur duktig jag känner mig? Jag har avklarat ansökan till Konstnärsnämnden, detta mastodontgöra som jag skjutit upp i veckor. Det är ju så förbenat tråkigt och själsdödande med viktiga formulär. Håll nu alla tummar för att de beslutar att ge mig en slant, så jag kan göra verklighet av uppföljaren till Om någon vrålar i skogen! I morgon ska jag åter ta mig i stipendiesökar-kragen och plöja igenom den uppsjö av andra stipendier som jag fick adresser till via en förmedling. Vad skönt det vore om man kunde trycka upp en standardansökan att skicka till samtliga. "Hej! ge mig pengar!" skulle det räcka om det stod. Men ack, vad är väl en bal på slottet!

Nu kurrar min serietecknarmage, den vill bestämt ha popcorn. Och den skiter blankt i att nattamat inte är bra. Jag ska se om jag kan tala reson med den. Popcornspoppande halv två på natten i en lägenhet med 3.70 i takhöjd och sparsamt med ljuddämpande dörrar är heller ingen höjdare när man har en snusande man att tänka på. Kanske om jag smyger in några öronproppar på honom? Vad gör man inte för att få sina cravings tillfredsställda!

2 kommentarer:

Caroline Dyfverman sa...

Man kanske skulle ta sig i kragen och kolla upp lite fonder för min sons del, kanske man kan hitta något att söka. Vet inte dock vart man ska börja, har du något tips?

Tack för idag, trivs så gott i ditt sällskap. Kramilikram vännen

http://cdyfverman.blogspot.com

Malin Biller sa...

Tack själv vännen:-)
Finns bra stipendieförmedlingar på nätet, där man fyller i massa frågor, så plockar de en mängd stipendier åt dig. Googla på "stipendier"!
kraaaaaam