fredag 19 november 2010

Uuuuuuuuuamäjen

"Fartlines"



...vad jag är sleten! Men nöjd. Det gick riktigt bra, både att hitta rätt i pendlardjungeln och att undervisa idag. En väldigt fin liten klass med väluppfostrade elever, som alla tyckte det var "fett kul" det där med att lära sig rita serier. Eftersom skolan är tvåspråkig och den mesta undervisningen bedrivs på engelska, tog jag tillfället i akt och bjöd på lite publikfrieri. Skulle rita fartlinjer på tavlan, och meddelade klassen att "this is what we call Fartlines". Många fniss från en tacksam publik. Lika uppskattad var min illustration av ljudeffekter, såsom den hur det låter när man kletar en snorkråka på en whiteboard ("smojs").
Lektionen avslutades med en snabb övning där var och en fick rita sin egen superhjälte. Nästa gång ska de få ge sig på varsinn längre serie. Det blir skoj.

Och nu är jag efter en låååång dag på diverse tåg, bussar, pendeltåg och tunnelbanevagnar, hemma i lilla Ockle igen. Vi har lilla svärmor på besök, och det är riktigt trevligt. Jag har haft en otrolig tur med mina svärföräldrar. Får se om jag orkar upp i ottan imorgon igen. Vill ju inte missa finska syföreningens basar! Rock 'n' Roll, man! Eller; Rock 'n' Roll och raggsockor snarare.
Natti!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

tycker du är så duktig vännen. Ha en underbar helg. Kramilikram