måndag 1 november 2010

I döda surgubbars sällskap


God morgon god morgon! Har precis vaknat mitt i en snarkning, i tevesoffan på min mans varma bröst. Klockan är tjugo över tio. På kvällen. Ja ja, någon gång ska jag väl få ordning på denna infernaliska trötthet. Ska gå och ta en massa prover imorgon, och se om det är så att jag har brist på något och behöver tillskott (hoppas det är choklad!).
Nu väntar några timmars tuschande till en god ljudbok. Och i natt ska jag inte sitta uppe och se på verdrvärdiga dokumentärer på Tv4+, om terrorattentat och annat elände. Inte bra för nattsömnen. Däremot måste jag kika klart på senaste avsnittet av det Okända. Hann bara se första kvarten, och det verkar lovande. De är på Intima teatern i Stockholm, där det tydligen spökar något alldeles infernaliskt. Det verkar faktiskt som om det är självaste Ååååågust S som går igen. Han sägs ju spöka i sitt gamla hem också. Har varit där i ungdomen, och nog kunde man känna Strinbergs ande där, ana hur han stod och blängde på en med hopsnörd mun när man gick runt och glodde i hans bostad. Kan inte vara så kul att ha en massa dumma turister klampandes runt hemma dagarna i ända, man kan nog drabbas av infernon för mindre.
Men nog om döda surgubbar. Dags att kura ihop sig i min extremt oergonomiska tuscharställning och lyssna vidare på min deckare. Så får vi se om jag kan sova någon gång frampå småtimmarna.

Båsse kaka på er!

Inga kommentarer: