torsdag 4 november 2010

Streeeeeeeessad


Min julklapp


Jag är streeeeeessad! Hur ska jag hinna allt? Vart får man tag på en slav som kan jobba gratis (och gärna frivilligt, fast då är det ju ingen slav förstås, i ordets rätta bemärkelse) åt en?? Jag behöver en omgående! Nej nej, jag klagar inte, det är härligt att ha många tecknaruppdrag. Men jag oroar mig lite för att inte räcka till. Så, nu ska jag andas en stund.




Bättre.

Bäst att varva ner nu, trots att jag har mycket jobb kvar. Ska nämligen upp tidigt och gala imorgon (sånglektion). Det ser jag fram emot. Och det är trevligare för min sångpedagog om jag hunnit morna stämbanden lite innan jag tar ton. Annars blir det slemmigt och skrovligt värre vill jag lova.

Dagen har jag ägnat åt att fixa lite tryckeriärenden i Nyköping, fika med min vän Caroline och hennes fina dotter, arbeta idogt, åtnjuta en delikat anrättning min man lagat till, glo på nyheterna (utan att somna!!) samt fynda juklappar på nätet. Juklappar ja. Om min käre man läser det här, kan jag redan nu meddela att jag hett och innerligt önskar mig i ett presentkort hos en riktigt brutal massör, som kan få fason på min serietecknarrygg. Ingen fisig mes-massör som inte kan ta i. Nej, gärna en manhaftig ryska med biceps som träskockar och hårda nypor.
Det och dvd-boxen med En himla många program, förstås. Men eftersom jag anar att han inte kommer kika in här, får ni som känner honom gärna ge små övertydliga hintar vid tillfälle. Den tjänsten kan ni väl göra en hårt arbetande chokladoman?

2 kommentarer:

Erika H sa...

Jag tror de kallas praktikanter! Annonsera om en praktikant som kan avlasta dig och som i utbyte får fina vitsord och lite erfarenhet. Bra va?

Malin Biller sa...

Smaaaaart! Det ska jag göra!