tisdag 9 november 2010

Snääääälla!

Senaste illustrationsjobbet till Svenska kyrkan:

Det må jag säga var en slaskig polack; bara blötsnö och rusk. Mina tår är inte glada efter att ha vandrat runt i den kalla blötan. Sockorna ligger som bäst på tork över elementet och sprider en doft av varm fotsvett på ett ganska hemtrevligt sätt i lägenheten.

Hur har er dag varit? Hoppas ni inte råkat ut för några olyckor i ovädret!
Jag vill fortfarande gärna ha snö, men den ska vara torr, vit och sådär fridfull som på gamla julkort. Nu får polsksnöslasket ge sig!

Själv har jag hunnit med en hel del idag, mest jobb men även ett läkarbesök, lite ärenden och så min underbara kvinnogrupp förstås. Just det, jag har ju twittrat också (följ mig där så får ni en kaka).
Kvällen skall ägnas åt flitigt färgläggande (Åh! Vad jag älskar alliterationer!), illustrera begåvade Ellens bok, samt förhoppningsvis lite stipendiesökande och idékläckande. Emellan varven kollar jag på United States of Tara på nätet. Den serien är precis i min smak och Toni Collette är en sån fantastisk skådis.

Men hörrni, åååååh, jag som längtar så efter lite pinsamma historier! Ni kaaaan väl skriva av er dom till mig (under pseudonym om så önskas)! Lovar att skratta med er och inte åt er! Typ...
Snäääälla!

Inga kommentarer: