söndag 21 november 2010

Packad och klar (nästan)


Goder afton! Bidde inget bloggande igår, då vi haft lilla söta svärmor här på besök, men ikväll så. Har precis tittat klart på Morden i Midsummer och ska försöka gå och knyta mig tidigt, då det blir uppstigning i arla morgonstund igen imorgon. Det mesta är packat inför mina två veckor i Stockholm (med en liten avstickare till Karlstad, där jag ska få ta emot kulturstipendiet). Är usel på att packa, tar alltid med alldeles för mycket. Samtidigt hatar jag att släpa på en massa joks i onödan. Men att slänga ut en förmögenhet på förvaringsbox på Centralen, nä, det är jag för snål för. Då släpar jag hellre. Har ju en massa torparblod i mina ådror, generationer på generationer av mina sega ättlingar har kånkat och gnott genom årtusenden, så mina gener är nog välanpassade.
Blir en kul vecka. Undervisningen är ju rolig, och jag och Anders har en hel massa prat att ta igen. Vi tänkte gå och se filmen om Cornelis också, nån kväll. Och på tisdag kommer maken upp, för då ska vi titta på Staffan Westerbergs föreställning.
Nä, nu ska jag slötitta lite på Glee och eventuellt rita lite på Ellens barnbok, sedan är det dags att snusa.

Gunatt!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Önskar dig en trevlig resa imorgon. Kommer sakna dig MASSOR min käre vän. Vi får höras via mobilen.

Godnatt på dig med hjärtat.
Kramilikram