fredag 12 november 2010

Ordförståelse

Hej på er! Sitter här nyvaknad och så där obehagligt omtöcknad som man bara kan bli av att ha somnat i tevesoffan mitt i ett avsnitt av Kommissarie Morse. Nu fick jag aldrig veta vad som tagit kol på de räjvfestande ungdomarna. Men jag tror jag överlever det.

Idag har jag gjort något jag inte är så stolt över; Fick ett fruktansvärt otrevligt och osammanhängande mejl från en finsk tjej som med sin "feedback" ville meddela mig att jag suger big time och inte förtjänar att kalla mig professionell tecknare. Först bölade jag en stund, så illa tar jag vid mig av idioters ord. Men sedan åkte fan i mig, och jag satte mig och skrev ett riktigt otrevligt mejl tillbaka. Ångrar kanske inte så mycket det jag skrev, utan ATT jag skrev, att jag lät denna lilla, osympatiska människa ta så mycket av min energi, och ge henne ondske-poäng, hennes uppsåt med mejlet kunde ju inte ha varit annat än att såra mig, och det lät jag ju henne veta att hon lyckats med. Skrev i alla fall att jag tyckte synd om henne, då hon var en sådan larvig liten människa och uppenbarligen borde lära sig lite ordförståelse, då "feedback" innebär något helt annat för mig.
Nu svider det allt, att jag var otrevlig tillbaka, det är liksom inte jag. Ingenting har ju blivit bättre av att jag sårade henne. Får mig att inse att jag kanske inte är så snäll som jag vill tro. Så, jo, jag ångrar nog lite av det jag skrev också. Dock sänkte jag mig aldrig till hennes nivå i min ton, får trösta mig med det.

En dag önskar jag att jag nått dit att sånt här bara rinner av mig, jag jobbar på det. Tills dess får ni ursäkta inlägg som det här. Man är ju inte mer än människa. Och vissa dagar är det synd om människorna, både de små och de stora. Jag är uppenbarligen lite av varje sort.

3 kommentarer:

Caroline Dyfverman sa...

Jag älskar dig precis som du är gumz samt gillar verklig det du gör, ditt jobb. Kramilikram


http://cdyfverman.blogspot.com

Anonym sa...

Håller med Caroline!
å du gumsan tror alla sådana mail är skickade i ren och skär avundsjuka!
Hon sitter säkert där själv och knepar, knåpar å får inte ihop något som är en tiodel så bra som dina grejer.
You are the best, fuck the rest!!!
Massor av kärlek till min suveräna Malin!

Kramisar Anneli

Viola Vamp sa...

Finskan var uppenbarligen helt hjärndöd, - du är ett geni och min absoluta favoritserietecknare!

Du, "Mia & Klara" och "I Anneli" = bättre än all världens lyckopiller.