måndag 8 november 2010

Funderingar i juletid


Ikväll känner jag att jag inte får skjuta på bloggandet. Är oerhört sömnig nämligen och risk finns att jag somnar ifrån det. Ska för ovanlighetens skull försöka gå och lägga mig innan midnatt. Vi får se hur det går. Oddsen att jag ska somna på makens bröst i tevesoffan och sen vara piggelin är ganska höga.

Hur har ni det med julstämninen? Ja, jag vet att jag tjatar och att jag ännu är liiite tidigt ute, men ändå. Har redan börjat lyssna på julmusik och inhandlat så gott som alla julklappar. En hel del ska pysslas också, men man måste ju spara lite på det roliga. Det är nästan så att jag längtar efter det där polska snöovädret som löpsedlarna säger ska dra in över Sverige. Kanske hade jag inte varit fullt så förtjust om jag var bilburen och inte jobbade hemmifrån. Undrar om det polska ovädret är blonderat med mörk utväxt och tycker om höga klackar och smycken det skramlar om? Ska bli spännande att se. Ja, ni får ursäkta, jag har en del fördomar när det gäller väder.

Kikade förresten på matlagande-Leila när hon våldgästande en sluddrande Arne Weisse och fixade käk. Jag måste erkänna att jag är, och alltid har varit lite rädd för denne folkkäre gubbe. Tyckte aldrig att han var mysigt juletrygg när han satt när i rutan och presenterade Kalle och hans vänner, med det där inställsamma leendet och huvudet på sned. Vet inte exakt vad det är, men hans röst ger mig kalla kårar. Undrar om han verkligen är så där snäll och gemytlig som han vill påskina? Har en känsla av att Arne i smyg tycker om att bära SS-uniform och strypa spädgrisar i mellandagarna.
Vad tror ni?

1 kommentar:

Viola Vamp sa...

Ha ha, en polarinna till mig har faktiskt blivit bestialiskt utskälld av Arne Weise en gång! :D Dock var felet hans eget så han kontaktade henne igen vid insikten om detta och bad om ursäkt. :)