söndag 14 november 2010

Dags för tevesoffan



Först av allt; tack för era fina pepp-kommentarer till fredagens inlägg! Ni anar inte hur det värmer! Lika ledsen som jag kan bli av idioters elakheter, lika glad, om inte mer blir jag (efter idog träning) över fina komplimanger. Så tack, kära ni!

Rullade för en stund sen hem från vår braiga kinarestaurang, fylld till brädden av friterade räkor. Så nu sitter jag här mätt och belåten och rapar frityrsmet då och då. I morgon ska jag in till Nyköping och träffa bästaste Caroline en sväng. Någon shopping blir det inte, då alla julklappar redan är köpta/pysslade, och Skatteverket fått en stor drös av mina surt förvärvade slantar. Men eventuellt en fika på mitt favvo-tantcafé Princess, där man kan beställa specialaren varm macka med crépes på (!). Bröd med pannkaka, svamstuvning och osttäcke på det. Underligt med faktiskt inte äckligt. En sympatisk grej med Princess är att det verkar vara tradition att bulla upp ordentligt utan att skämmas när man är där. Besökarna är härligt osvenska, ingen ynklig, torr och ensam mazarin där inte, nej, tallrikarna är fullastade med allehanda kakor och bullar, för en lång och god fikastund. Sånt tycker Tant Malin om!

Mindre än en vecka kvar tills jag ska åka till Täby och hålla en serieworkshop nu. Börjar bli lite pirrigt, inte så mycket för själva undervisningen, för den vet jag att jag fixar, nej, det är pendlandets alla tågbyten som stressar mig. Jag ska bo hos fine Anders i Stockholm, och tydligen är det helvetiskt krångligt att ta sig till Täby från de centrala delarna. Ja, ja, det får gå. Är jag bara ute i god tid, och har karta med mig, känner jag mig något mindre neurotisk.

Nu ska jag slänga mig i tevesoffan en stund och smälta kinamaten.
Natti natti på er!

Inga kommentarer: