torsdag 18 november 2010

Kreativt kaos i skaparlyan

Sitter som bäst och förbereder inför morgondagens lektion, och tycker jag fått till ett ganska bra upplägg. En fruktansvärt tidig morgon kommer det bli; ska upp vid sex!!! Och en lång dag på det. Men bortsett från det otäcka pendlandet så ska det bli ganska skoj. Återstår att se om jag lyckas gå och lägga mig tidigt, så pirrig som jag är inför tågbytandets fasor. En lång varm dusch skulle nog sitta fint i vår klaustrofobiska duschkabin. Enda roliga med den är att om man fiser i den trånga glascylindern så färdas gasen uppåt i en rasande fart. Till skillnad från en mer öppen yta, där den mer sprider ut sig åt sidorna och uppåt, så att säga. Så roligt det nu kan vara att få en fjärt i ansiktet i 180. Jag är nog ganska lättroad.

Det skulle vara en skön avslutning på en dag av idogt arbetande (mest med Ellens barnbok). Jepp, det tror jag jag gör på en gång. Fast jag lyxar nog till det, får bli en fisfri dusch den här gången.
Natti natti på er!

Inga kommentarer: