söndag 21 augusti 2011

Effektiva klubben

Ungefär såhär ser jag ut när jag är arg.

Idag har jag varit supereffektiv; städat, jobbat, grejat, handlat mat, bakat bröd (som jäst, hurra! Har läst nånstans att bröd gärna ska göra det, men det lyckas mig sällan), vatt och lyssnat på maken i kyrkan, hängt med fina Caroline och skrivit en text till Sköldkörtelföreningen. Nu är jag taggad att sätta mig och skissa, för jag är rätt mör i kroppen. Ska passa på att ringa lilla Greger under tiden, för tack vare headsetet kan jag utan problem rita och prata i telefon samtidigt. En väldigt avancerad form av telefonklotter. Serier kallas det. Idéerna är nämligen redan kläckta, så det är rent hantverk.
Känner dock att jag måste ta mig ur mitt Unga mödrar-beroende tämligen snart. Det är rätt deprimerande i längden. Och så blir man så röksugen av att titta på det. Hade tänkt lägga av med det beroendet i alla fall, så får vi se hur det blir med teveserien. Det är så himla störigt med all reklam också. Jag får krupp om jag måste se den där jäkla dreglande ungen som suktar efter Max hamburgare en gång till, eller den där "beeeeeebisen" som ser hela världen som en lekplats (kan det ha varit så att farsan hans lagt något hallucinogent i barnmaten, som får pöjken att se en rutschkana i trappan?). Gillar inte att bli attackerad av reklam, jag vill själv välja när jag vill ha information. Därför avskyr jag att bli påhoppad av käcka försäljare på stan, och telefonförsäljning ska vi inte tala om. Då blir jag folkilsken, även om, det ska erkännas, jag är alltför snäll för att riktigt visa hur ilsk det gör mig. Men de som känner mig väl kan nog ana att jag är arg, för mitt ena ögonbryn åker upp en aning och så kniper jag ihop munnen.

Dags att baka ut den jästa degen och slå en pling till Greger. Pöss å kräm på er!

Inga kommentarer: