tisdag 2 augusti 2011

En kopp brunt på Mårbacka

Hej å hå Jungman Jansson, redan friskar morgonvinden. Typ. Ja något måste man ju inleda ett inlägg med. Och snart är det faktiskt morgon även i Oxelösund. Om några timmar ska nattskiftarna på SSAB fara hemåt och dra ner rullgardinen, och avlösas av dagsarbetarna. Tror jag i alla fall, jag är inte helt insatt i stålverkets rutiner, trots flera år i stan.

Vi är hemma nu och det är både skönt och lite jobbigt. Skönt att tvätta alla kläder och att få sova i sin egen säng, och jobbigt för att vardagen liksom väller över en med alla krav. För att göra mitt fattiglappsliv lite roligare, damp det idag också ner en räkning på drygt fem papp som ska vara betald inom tio dagar. Jahopp. Jag måste skratta åt eländet (efter att ha bölat och tyckt synd om sig själv en stund, man är ju inte mer än människa), och lita på min egen förmåga att lösa situationen på något vis. Underligt att man kan ha så fullspäckat jobbschema, och ändå ha det så knapert i perioder. Men jag har en gång för alla valt livet som serietecknare mm, och inte för allt i världen vill jag byta. Och det är ju behändigt att ha många strängar på sin lyra. Jag är ju inte bara mamma, jag är ju illustratör, föreläsare, skribent och workshop-hållare också. Eller nåt. Minus det där med mamma då förstås.

Dags att snusa. Ska upp i ottan för att hinna till Postens företagscenter. De har nya öppettider: kl 8.30-9.30, från att ha haft öppet 9-18. Jag kallar inte det öppettider, det är "en öppettid". Sedan ska jag fara till Stöckhölm och ha möte med min agent.

Bilden ovan är från ett somrigt Mårbacka, där jag och min Käre stannade och fikade på vägen hem. Dä ä grannt hemma hos Selma.

Pöss!

Inga kommentarer: