söndag 21 augusti 2011

Rätt gött, med andra ord


...Och här kommer (som ungdomarna säger) en helt random bild på ett marsvin, bara för att de kan se så tramsigt förvånade ut i vissa vinklar.

Jag har gjort det igen; jag har i sann rock 'n' roll-anda somnat i soffan klockan halv elva en lördagskväll. Känns coolt på nåt vis. Jag menar, hur rock 'n' roll är det inte att, som jag, däcka, helt utan heroin eller annat knarkbajs, utan bara till en väldigt tråkig actionfilm om fiske (Perfect storm, tror jag den hette)! Jävligt tungt på nåt sätt. Där kan Jimi Hendrix dra nåt gammalt över sig. Och så slipper man ju kvävas av de där retfulla knarkspyorna också, när man är tung soffsnarkare.
Det om detta.

Har skissat strippar och retuscherat serier till Sydsvenskan hela dagen, samt tagit en långpromenad bland enorma mördarsniglar. Ser fram emot ännu en lugn ritardag imorgon.
På helgerna försöker jag dra ner på kraven, och sålla bort några måsten, så kan jag ägna mig helt åt utvalda viktiga saker, i lugn och ro. Mitt jobb kan vara väldigt splittrat och schemalagt annars. Vilket också är rätt trevligt i veckorna, så blir jag inte för flummig i allt detta serieskapande.
Och nu ser jag fram till att min kvinnogrupp börjar igen, så att jag får träffa tjejerna regelbundet. Och i veckan hoppas jag få umgås med bästaste Caroline, bara hon är frisk från sin sjuka.
Rätt gött, med andra ord.

Inga kommentarer: