lördag 6 augusti 2011

En virrpannas önskan

Kim Peek, en jävligt cool kille. Han minns allt han läser. Verklighetens Rainman. Det ni!


Sitter och nattsuddar och lyssnar på Mysmusik (ja, spellistan heter så); en salig blandning av Cornelis, Fred Åkerström, Chet Baker och Leonard Cohen. Det passar liksom en sådan här natt, när det är ruggigt ute och det luktar lite höst i luften.
Vad har jag hittat på idag? Tja, jag har målat en hiskeligt ful tavla med motiv ur Om någon vrålar. Ser ut som ett demonbarn redo att börja kaskadkräkas grönt. Trist nog upptäckte jag inte att den var ful förrän den var klar, och då var det ju så dags. Får se om jag kommer ha med den på utställningen om några veckor (serieutställning på Lokstallarna tillsammans med eminenta serieskapare som Åsa Grennvall mfl). Kanske passar en demonunge till resten av bilderna, de är ju lite småmörka.

Vad har jag mer gjort? Jo, jag har rotat. Efter teckningar (hittade ungefär hälften, jag har så ofantligt många, på massa olika ställen) och efter lite klädpaltor. Tycker inte om att leta efter saker, det kan göra mig tokig. Viktiga papper ska vi inte tala om. I alla fall de som har några år på nacken och som man sällan har någon användning för, gamla betyg typ. Då blir jag folkilsken och vill bitas (eller varför inte kaskadkräkas grönt). Den som ändå var riktigt organiserad och ingen virrpanna! Man kunde ju vara en sån där savant. Vad gör det att man på kuppen har grava kognitiva brister och inte kan bortsa sina egna tänder, och måste äta fiskpinnar med tandpetare varje tisdag. Skönt att slippa bry sig om vad andra tycker. Fiskpinnar är ju gott. Och palla bortsa tänderna varje kväll! Man minns i alla fall var man har lagt sina gamla arbetsgivarintyg. Inser här att jag med detta inlägg kanske kan reta Mats Gellerfelt och hans gelikar, om de nu vill tolka in att jag driver med handikappade (det gör jag inte! Jag tycker savanter är coola!) Suck. En anledning att vilja bli savant, så god som någon.

Nu ska jag sudda vidare. Pöss å gunatt!

Inga kommentarer: